under construction

---

2021


Coördinator Passend Onderwijs (CPO)

Scholengroep Den Haag Zuid-West (SGDHZW),
Wateringse Veld College, Den Haag

Als CPO had ik onder andere het totaaloverzicht over uitstaande ondersteuningstrajecten. Ik beantwoordde ondersteuningsvragen van collega’s en MT. Daarnaast speelde ik als CPO een rol in de aannamecommissie (BOVO procedure) en begeleidde ik de stagiaires binnen het ondersteuningsteam.

---

2020


Leerlingbegeleider Passend Onderwijs (LPO)

Scholengroep Den Haag Zuid-West (SGDHZW),
Wateringse Veld College, Den Haag

Op het Wateringse Veld College kon ik de kennis en vaardigheden van de Master SEN toepassen. Ik begeleidde leerlingen individueel, ondersteunde de coördinator passend onderwijs (CPO) en heb daarnaast een training voor kleine groepen leerlingen opgezet op het gebied van omgaan met spanning.

---

2018


Assistent peuterplusgroep

XL-leren; coaching hoogbegaafdheid, Gouda

Eigenaresse Lilian van der Poel heeft mij in maart benaderd met het verzoek haar te ondersteunen bij haar peuterplusgroep. Sindsdien werkten we één ochtend in de week samen met deze pientere peuters. Gedurende de les volgden we de intrinsieke motivatie van de kinderen: ook als die ons ergens anders bracht dan wij vooraf bedacht hadden. Improvisatie dus, met oog voor het leerrendement en het welzijn van deze kinderen.  

---

2017


Groepsleerkracht primair onderwijs

Scholengroep Holland (SGH), Openbare Jenaplanschool De Terp,
Nieuwerkerk aan den IJssel

Op deze school werkte ik één ochtend in de week als groepsleerkracht van de bovenbouw (6-7-8). De jenaplan-werkwijze gaf mij ruimte leerlingen individueel te begeleiden, terwijl zij ook veel steun aan elkaar hadden en elkaar konden helpen. Hier heb ik gezien dat samenwerking verbindend werkt; het vergroot de saamhorigheid. Later heb ik op deze school anderhalve dag per week gewerkt als docent taal voor NT2 leerlingen.

---

2016


Groepsleerkracht primair onderwijs

RVKO, Rooms-Katholieke Daltonschool ‘Het Tangram’, Rotterdam-Nesselande

Op Het Tangram werkte ik sinds de zomervakantie als groepsleerkracht van groep 5. Ik adviseerde de commissie ‘gedrag’ omtrent het borgen van afspraken betreffende gedrag op school. Ook werkte ik met de commissie ‘muziek’ aan een plan om dat vak sterker neer te zetten op de school. In het tweede jaar werkte ik als remedial teacher en, indien nodig, invaller voor alle leerjaren.

---

2016


Groepsleerkracht primair onderwijs, leerkracht (hoog)begaafden onderwijs, dirigent

Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs (RVKO), Rooms-Katholieke Daltonschool ‘Don Bosco’, Rhoon

Naast mijn werk als groepsleerkracht gaf ik les aan (hoog)begaafde leerlingen. Op de Don Bosco dirigeerde ik ook het schoolorkest. Later startte en begeleidde ik een schoolkoor. Tot kort voor mijn vertrek analyseerde en formuleerde ik het sociaal veiligheidsbeleid. Ik voerde verschillende analyses binnen het sociale domein uit, waaraan ik adviezen koppelde.

---

2008


Vakleerkracht en consulent muziek

Stichting Vonk (toentertijd Kreater), Waddinxveen, Rhoon en Poortugaal

In deze functie ondersteunde ik leerkrachten bij het geven van muziekles. Ook dirigeerde ik een schoolorkest en gaf ik blokfluitles aan leerlingen uit groep 4. Mijn kerntaak bestond uit het ontwerpen van lessenseries inclusief bijbehorend lied-,  muziek- en beeldmateriaal.

---

2006


Docent muziek met peuters, muziek met kleuters en tienerkoor

Stichting Nieuwerkerkse Muziekschool (tegenwoordig Stichting MOZ-Art), Nieuwerkerk aan den IJssel

Alle lessen aan jonge kinderen kenmerkten zich door ‘flow’: 30 tot 45 minuten zonder onderbrekingen met een diversiteit aan muzikale activiteiten bezig zijn, waarbij de opvolging vloeiend verliep. Met veel plezier nam ik het initiatief tot een tienerkoor en dit heb ik, tot mijn vertrek, gedirigeerd.

---

2005