under construction
---
2021
Coördinator Passend Onderwijs (CPO)
Scholengroep Den Haag Zuid-West (SGDHZW),
Wateringse Veld College, Den Haag
Als CPO had ik onder andere het totaaloverzicht over uitstaande ondersteuningstrajecten. Ik beantwoordde ondersteuningsvragen van collega’s en MT. Daarnaast speelde ik als CPO een rol in de aannamecommissie (BOVO procedure) en begeleidde ik de stagiaires binnen het ondersteuningsteam.
---
2020
Leerlingbegeleider Passend Onderwijs (LPO)
Scholengroep Den Haag Zuid-West (SGDHZW),
Wateringse Veld College, Den Haag
Op het Wateringse Veld College kon ik de kennis en vaardigheden van de Master SEN toepassen. Ik begeleidde leerlingen individueel, ondersteunde de coördinator passend onderwijs (CPO) en heb daarnaast een training voor kleine groepen leerlingen opgezet op het gebied van omgaan met spanning.
---
2018
Assistent peuterplusgroep
XL-leren; coaching hoogbegaafdheid, Gouda
Eigenaresse Lilian van der Poel heeft mij in maart benaderd met het verzoek haar te ondersteunen bij haar peuterplusgroep. Sindsdien werkten we één ochtend in de week samen met deze pientere peuters. Gedurende de les volgden we de intrinsieke motivatie van de kinderen: ook als die ons ergens anders bracht dan wij vooraf bedacht hadden. Improvisatie dus, met oog voor het leerrendement en het welzijn van deze kinderen.
---
2017
Groepsleerkracht primair onderwijs
Scholengroep Holland (SGH), Openbare Jenaplanschool De Terp,
Nieuwerkerk aan den IJssel
Op deze school werkte ik één ochtend in de week als groepsleerkracht van de bovenbouw (6-7-8). De jenaplan-werkwijze gaf mij ruimte leerlingen individueel te begeleiden, terwijl zij ook veel steun aan elkaar hadden en elkaar konden helpen. Hier heb ik gezien dat samenwerking verbindend werkt; het vergroot de saamhorigheid. Later heb ik op deze school anderhalve dag per week gewerkt als docent taal voor NT2 leerlingen.
---
2016
Groepsleerkracht primair onderwijs
RVKO, Rooms-Katholieke Daltonschool ‘Het Tangram’, Rotterdam-Nesselande
Op Het Tangram werkte ik sinds de zomervakantie als groepsleerkracht van groep 5. Ik adviseerde de commissie ‘gedrag’ omtrent het borgen van afspraken betreffende gedrag op school. Ook werkte ik met de commissie ‘muziek’ aan een plan om dat vak sterker neer te zetten op de school. In het tweede jaar werkte ik als remedial teacher en, indien nodig, invaller voor alle leerjaren.
---
2016
Groepsleerkracht primair onderwijs, leerkracht (hoog)begaafden onderwijs, dirigent
Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs (RVKO), Rooms-Katholieke Daltonschool ‘Don Bosco’, Rhoon
Naast mijn werk als groepsleerkracht gaf ik les aan (hoog)begaafde leerlingen. Op de Don Bosco dirigeerde ik ook het schoolorkest. Later startte en begeleidde ik een schoolkoor. Tot kort voor mijn vertrek analyseerde en formuleerde ik het sociaal veiligheidsbeleid. Ik voerde verschillende analyses binnen het sociale domein uit, waaraan ik adviezen koppelde.
---
2008
Vakleerkracht en consulent muziek
Stichting Vonk (toentertijd Kreater), Waddinxveen, Rhoon en Poortugaal
In deze functie ondersteunde ik leerkrachten bij het geven van muziekles. Ook dirigeerde ik een schoolorkest en gaf ik blokfluitles aan leerlingen uit groep 4. Mijn kerntaak bestond uit het ontwerpen van lessenseries inclusief bijbehorend lied-, muziek- en beeldmateriaal.
---
2006
Docent muziek met peuters, muziek met kleuters en tienerkoor
Stichting Nieuwerkerkse Muziekschool (tegenwoordig Stichting MOZ-Art), Nieuwerkerk aan den IJssel
Alle lessen aan jonge kinderen kenmerkten zich door ‘flow’: 30 tot 45 minuten zonder onderbrekingen met een diversiteit aan muzikale activiteiten bezig zijn, waarbij de opvolging vloeiend verliep. Met veel plezier nam ik het initiatief tot een tienerkoor en dit heb ik, tot mijn vertrek, gedirigeerd.